dnes je 29.3.2024

Praktické informácie - Vestník verejného obstarávania
2023
PoUtStŠtPiSoNe
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
<február  apríl>
HLAVIČKA FORMULÁRA
Evidenčné číslo (značka) oznámenia: 706-1676/2023
Toto oznámenie upravuje: Smernica 2014/24/EÚ
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ
NÁZOV A ADRESY
Slovenský hydrometeorologický ústav
Vnútroštátne identifikačné číslo: 00156884
Jeséniova 17, 83315 Bratislava - mestská časť Nové Mesto

Slovensko
Kontaktná osoba: Slovenský hydrometeorologický ústav
Telefón: +421 259415454
Email: jan.bena@shmu.sk
Webové sídlo (internetová adresa)
Hlavná adresa(URL): http://https://www.shmu.sk/
SPOLOČNÉ VEREJNÉ OBSTARÁVANIE
KOMUNIKÁCIA
Súťažné dokumenty sú dostupné priamo a úplne bez obmedzení či poplatkov
Zadajte adresu (URL): https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie/vyhladavanie-zakaziek/dokumenty/458027
Ďalšie informácie
Ďalšie informácie možno získať na: vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
ODDIEL II: PREDMET
ROZSAH VEREJNÉHO OBSTARÁVANIA
Názov:
Referenčné číslo: 706-1676/2023
Hlavný kód CPV
44212250-6
Druh zákazky
Stručný opis:
Predmetom zákazky je dodávka a inštalácia 13 ks samonosných stožiarov pre vetromerné stanice vrátane ich príslušenstva a základovej pätky v správe Leteckej meteorologickej služby SHMÚ (ďalej len LMS) lokalizované na letiskách Bratislava, Košice, Poprad, Piešťany a Žilina. Podrobný opis predmetu jednotlivých častí zákazky je uvedený v časti B Súťažných podkladov.
Celková odhadovaná hodnota
Hodnota bez DPH: 607 190,00
bez DPH
Informácie o častiach
OPIS
Dodatočné kódy CPV
45112420-5

Miesto vykonania
Kód NUTS:
SK0:
Hlavné miesto dodania alebo plnenia:
Prevádzkové pracoviská Leteckej meteorologickej služby SHMÚ umiestnené na letiskách v SR: MS Bratislava MBO Košice MS Poprad MS Žilina MS Piešťany
Opis obstarávania:
Predmetom zákazky je dodávka a inštalácia 13ks samonosných stožiarov pre vetromerné stanice vrátane ich príslušenstva a základovej pätky v správe Leteckej meteorologickej služby SHMÚ (ďalej len LMS) lokalizované na letiskách Bratislava, Košice, Poprad, Piešťany a Žilina. Rozsah dodávky a prác, ktoré sa poskytovateľ zaväzuje poskytnúť objednávateľovi, zahŕňa nasledujúce činnosti: - dodávka samonosných vetromerných stožiarov, vrátane príslušenstva (inštalačná skrinka, prekážkové osvetlenie, bleskozvod) a vrátane dopravy na jednotlivé pracoviská so zárukou 12 mesiacov, - demontáž pôvodných stožiarov, ich odvezenie a následná ekologická likvidácia, - odstránenie pôvodnej betónovej základovej dosky tak, aby nedošlo k poškodeniu žiadnych okolitých zariadení v správe iných organizácií (komunikačných liniek, napájacích káblov, rozvádzačov a pod) umiestnených pod zemou alebo v blízkosti miesta osadenia a následný odvoz a ekologická likvidácia stavebnej sute, - prehĺbenie základovej jamy na mieste pôvodnej základovej dosky, - dodanie novej betónovej základovej dosky rozmeru 2100 x 2100 x 800 mm do štrkového lôžka, záverečné terénne úpravy, horné hrany základovej dosky sú skosené pod uhlom 45° na dĺžke 30 cm od okraja, - inštalácia stožiara na konkrétnej pozícii v rámci letiska, vrátane montáže meradiel a zariadení, ktoré boli umiestnené na pôvodnom stožiare, prekážkového osvetlenia a bleskozvodu, - funkčná skúška všetkých meradiel, vrátane prekážkového osvetlenia, - spísanie záznamu o inštalácií stožiara a funkčnej skúške jednotlivých meradiel, - revízia bleskozvodu a elektroinštalácie oprávneným revíznym technikom, vystavenie a dodanie revíznej správy (pri preberaní do užívania verejným obstarávateľom), - zaškolenie obsluhy sklápania stožiara (v rozsahu požadovanom výrobcom tovaru), vrátane vystavenia certifikátu o spôsobilosti viesť prevádzku pre vyškolených pracovníkov, - dodanie projektovej dokumentácie potrebnej pre ohlásenie drobnej stavby na Dopravnom úrade SR (jednoduchý technický opis stavby). Technické parametre predmetu dodávky sú nasledovné: - samonosný typ stožiara, výška 10 m, certifikované pre AWOS (automatizovaný letiskový meteorologický pozorovací systém / automated weather observing system), - materiál hliníková zliatina alebo kompozit spĺňajúci požiadavky na trieštivosť podľa ICAO Aerodrome Design manual Doc 9157, časť 6 Krehkosť v platnom znení, - náter stožiara v kombinácií bielych a červených pruhov v zmysle požiadaviek ICAO Annex 14, 1. zväzok, hlava 6 Vizuálne prostriedky na značenie prekážok v platnom znení, - odolnosť voči nárazom vetra min. 60 m/s, - možnosť sklápania hornej časti stožiara, - sklopenie stožiara zvládne jeden človek bez použitia vysokozdvižnej plošiny, ťahača a pod. jednoduchým kladkovým zariadením, ktoré je súčasťou dodávky, - súčasťou stožiara je dodávka prekážkového osvetlenia podľa predpisov ICAO Annex 14, 1. zväzok, hlava 6 Vizuálne prostriedky na značenie prekážok v platnom znení a bleskozvodu, - bezúdržbová prevádzka stožiara, žiadne napínacie laná, - základová doska z betónu B25, trieda C 20/25, pevnosť v tlaku min. 25 MPa, s vnútornou výstužou, rozmeru 2100x2100x800 mm, skosené horné hrany pod uhlom 45° na dĺžke 30 cm od okraja, - technická špecifikácia stožiaru potvrdená od výrobcu (ako súčasť predloženej ponuky) a aj potvrdenie od výrobcu o originalite, t. j. že zariadenie konkrétneho výrobného čísla bolo vyrobené priamo výrobcom a nejedná sa o napodobneninu (pri preberaní do užívania verejným obstarávateľom), - všetky uchádzačom nainštalované zariadenia musia mať súhlas Dopravného úradu SR na použitie leteckého pozemného zariadenia v civilnom letectve (platný v čase predkladania ponuky a písomne doložený), alebo potvrdenie Dopravného úradu SR, že predmetné zariadenie nepovažuje za letecké pozemné zariadenie a k inštalácií sa nebude vyjadrovať Celá špecifikácia predmetu zákazky je uvedená v kapitole B súťažných podkladov.
Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Nižšie uvedené kritéria
Náklady/Cena: Cena
Odhadovaná hodnota
607 190,00:bez DPH:
Dĺžka trvania zákazky, rámcovej dohody alebo dynamického nákupného systému
Obdobie: v mesiacoch (od zadania zákazky)
48:
Informácie o obnovenom obstarávaní
Toto obstarávanie môže byť obnovené: Nie
Informácie o variantoch
Budú sa akceptovať varianty: Nie
Informácie o opciách
Opcie: Nie
Informácie o elektronických katalógoch
INFORMÁCIE O FONDOCH EURÓPSKEJ ÚNIE
Obstarávanie sa týka projektu a/alebo programu financovaného z fondov Európskej únie: Nie
Doplňujúce informácie:
1. Odôvodnenie nerozdelenia zákazky: Na základe analýzy a porovnania predchádzajúcich praktických skúsenosti v obdobných projektoch bolo verejným obstarávateľom rozhodnuté realizovať tento predmet zákazky ako celkový koncept komplexnosti všetkých jeho činností v zmysle a rozsahu podrobnej špecifikácie predmetu zákazky. Každý vetromerný stožiar na tej-ktorej pozícií obsahuje inštalované meteorologické zariadenia, ktoré však spolu vzájomne súvisia a tvoria jeden celok. Pri obstarávaní jednotlivých súčastí osobitne by hrozilo riziko ich nesúladu, resp. predimenzovania vyplývajúce z odlišných prístupov dodávateľov a následné zvýšenie nákladov, ktoré by boli neefektívne a taktiež riziko nekompatibility jednotlivých častí vetromernej stanice. Rovnako tak vzhľadom na umiestnenie vetromerných stožiarov vo vyhradenom bezpečnostnom priestore letísk, na ktorý sa vzťahuje osobitný režim vstupu je jednoduchšie a ekonomicky výhodnejšie dodať kompletné práce jedným dodávateľom. Vzhľadom na špecifické zadanie vetromerných stožiarov pre účely letectva je počet uchádzačov obmedzený po odbornej stránke a prípadné rozdelenie na časti alebo vyhlásenie viacerých verejných obstarávaní neznamená ani rozšírenie potenciálneho relevantného trhu. Najmä s ohľadom na miestne, vecné, funkčné aj časové väzby, charakter predmetu zákazky, by bolo rozdelenie predmetu zákazky po technickej stránke nelogické, neúčelné, nepraktické a nehospodárne. Nerozdelenie predmetu zákazky na časti je opodstatnené a odôvodnené a nepredstavuje porušenie princípov verejného obstarávania. 2. Verejný obstarávateľ požaduje zábezpeku zákazky vo výške: 5000,-?, ďalšie podmienky a spôsoby zábezpeky sú uvedené v Súťažných podkladoch. 3. Komunikácia, vysvetľovanie, predkladanie ponúk a ostatných dokumentov sa v súlade s § 20 zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len "zákon o verejnom obstarávaní") v rámci tejto zákazky uskutoční prostredníctvom elektronickej platformy verejného obstarávania IS EVO (ver. 18.0) vedenej na stránke: https://eplatforma.vlada.gov.sk/ alebo www.uvo.gov.sk. Potrebné technické vybavenie a požiadavky na používanie IS EVO sú zadefinované v príručkách zverejnených na portáli: https://eplatforma.vlada.gov.sk

ODDIEL III: PRÁVNE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
PODMIENKY ÚČASTI
Vhodnosť vykonávať profesionálnu činnosť vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do živnostenských alebo obchodných registrov
Zoznam a krátky opis podmienok: Verejného obstarávania sa môže zúčastniť hospodársky subjekt, ktorý spĺňa taxatívne určené podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia podľa § 32 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní. Uchádzač preukáže splnenie podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia podľa § 32 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní, dokladmi podľa § 32 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní, resp. podľa § 32 ods. 4 a 5 zákona o verejnom obstarávaní. Ak uchádzač alebo záujemca má sídlo, miesto podnikania alebo obvyklý pobyt mimo územia Slovenskej republiky a štát jeho sídla, miesta podnikania alebo obvyklého pobytu nevydáva niektoré z dokladov uvedených v §32 odseku 2 zákona o verejnom obstarávaní alebo nevydáva ani rovnocenné doklady, možno ich nahradiť čestným vyhlásením podľa predpisov platných v štáte jeho sídla, miesta podnikania alebo obvyklého pobytu. Ak právo štátu uchádzača so sídlom, miestom podnikania alebo obvyklým pobytom mimo územia Slovenskej republiky neupravuje inštitút čestného vyhlásenia, môže ho nahradiť vyhlásením urobeným pred súdom, správnym orgánom, notárom, inou odbornou inštitúciou alebo obchodnou inštitúciou podľa predpisov platných v štáte sídla, miesta podnikania alebo obvyklého pobytu uchádzača. Uchádzač môže preukázať splnenie podmienok účasti osobného postavenia zápisom do zoznamu hospodárskych subjektov podľa § 152 ZVO. Uchádzač zapísaný v zozname hospodárskych subjektov podľa zákona o verejnom obstarávaní nie je povinný v procese verejného obstarávania predkladať doklady podľa § 32 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní. Verejný obstarávateľ uzná rovnocenný zápis, ako je zápis do zoznamu hospodárskych subjektov podľa zákona o verejnom obstarávaní alebo potvrdenie o zápise vydané príslušným orgánom iného členského štátu, ktorým uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní. Verejný obstarávateľ príjme aj iný rovnocenný doklad predložený uchádzačom. Hospodársky subjekt môže predbežne nahradiť doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti JED podľa § 39 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní. Súhrnný materiál obsahujúci zhrnutie základných informácii o Jednotnom európskom dokumente pre verejné obstarávanie je možné nájsť na webovom sídle Úradu pre verejné obstarávanie. Preukazovanie podmienok účasti je voči verejnému obstarávateľovi účinné aj spôsobom podľa § 152 ods. 4 zákona o verejnom obstarávaní. V prípade uchádzača, ktorého tvorí skupina dodávateľov zúčastnená vo verejnom obstarávaní, sa požaduje preukázanie splnenia podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia za každého člena skupiny osobitne. Splnenie podmienky účasti podľa § 32 ods. 1 písm. e) zákona o verejnom obstarávaní preukazuje člen skupiny len vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú má zabezpečiť. Kvôli obmedzenému počtu znakov sú v podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia uvedené v kapitole A3 súťažných podkladov
Ekonomické a finančné postavenie
Technická a odborná spôsobilosť
Informácie o vyhradených zákazkách
PODMIENKY TÝKAJÚCE SA ZÁKAZKY
Podmienky vykonania zákazky:
Verejný obstarávateľ vyžaduje, aby úspešný uchádzač v zmluve najneskôr v čase jej uzavretia uviedol údaje o všetkých známych subdodávateľoch, údaje o osobe oprávnenej konať za subdodávateľa v rozsahu meno a priezvisko, adresa pobytu, dátum narodenia. V prípade zmeny subdodávateľa počas plnenia zmluvy je úspešný uchádzač povinný postupovať v súlade s ustanoveniami zmluvy, ktorá tvorí súčasť týchto súťažných podkladov v nadväznosti na ustanovenia § 41 ods. 4 zákona o verejnom obstarávaní.
Informácie o pracovníkoch zodpovedných za vykonanie zákazky
ODDIEL IV: POSTUP
DRUH POSTUPU
Druh postupu
Informácie o rámcovej dohode alebo dynamickom nákupnom systéme
Informácie o elektronickej aukcii
Informácia o dohode o vládnom obstarávaní (GPA)
Na toto obstarávanie sa vzťahuje dohoda o vládnom obstarávaní: Nie
ADMINISTRATÍVNE INFORMÁCIE
Predchádzajúce uverejnenie týkajúce sa tohto obstarávacieho konania
Číslo oznámenia v Ú. v. EÚ:
Lehota na predkladanie ponúk alebo žiadostí o účasť
Dátum a čas: 2023-04-03T12:00:00
Jazyk (jazyky), v ktorom (ktorých) možno predkladať ponuky alebo žiadosti o účasť
Minimálna lehota, počas ktorej sú ponuky uchádzačov viazané
Ponuka musí byť platná do
Ponuka musí platiť do: 2023-08-31T00:00:00
ODDIEL VI: DOPLNKOVÉ INFORMÁCIE
INFORMÁCIE O OPAKOVANÍ OBSTARÁVANIA
INFORMÁCIE O ELEKTRONICKOM RIADENÍ PRÁCE
DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE:
Súťažné podklady sú neobmedzene k dispozícii na www.uvo.gov.sk v profile verejného obstarávateľa pod zákazkou Rámcová dohoda na nákup setov meteorologickej sondy a balónu: https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie/vyhladavanie-zakaziek/detail/458027 Nejde o zelené verejné obstarávanie, ani obstarávanie inovácií, ani obstarávanie zamerané na sociálne aspekty. Verejný obstarávateľ neuzavrie zmluvu s hospodárskym subjektom, na ktorého sa uplatňujú reštriktívne opatrenia (sankcie) Organizácie Spojených národov alebo Európskej únie, napr. Nariadenie Rady 833/2014 článok 5k. Verejný obstarávateľ nesmie uzavrieť Zmluvu s uchádzačom, ktorý podľa § 11 zákona VO má povinnosť zapisovať sa do registra partnerov verejného sektora (RPVS) a nie je doňho zapísaný alebo ktorého subdodávatelia alebo subdodávatelia podľa osobitného predpisu, ktorí majú povinnosť zapisovať sa do RPVS, nie sú zapísaní v RPVS alebo je uchádzačom, ktorý má povinnosť zapisovať sa do registra partnerov verejného sektora a ktorého konečným užívateľom výhod zapísaným v RPVS je osobou taxatívne vymenovanou v §11 ods.1 písm c) zákona o verejnom obstarávaní alebo je uchádzačom, ktorého subdodávateľ a subdodávateľ podľa osobitného predpisu, ktorí majú povinnosť zapisovať sa do RPVS majú v RPVS zapísaného konečného užívateľa výhod, ktorým je osoba podľa §11 ods. 1 písm c). zákona o verejnom obstarávaní.
POSTUPY PRESKÚMANIA
Orgán zodpovedný za preskúmanie
Úrad pre verejné obstarávanie
Vnútroštátne identifikačné číslo: 31797903
Ružová dolina 10, P.O.BOX 98, 82005 Bratislava

Slovensko
Kontaktná osoba: Úrad pre verejné obstarávanie
Telefón: +421 250264176 Fax: +421 250264219 Webové sídlo (internetová adresa)
Hlavná adresa(URL): http://www.uvo.gov.sk
Postup preskúmania
Presné informácie o termínoch na postup preskúmania: Voči konaniu verejného obstarávateľa je možné uplatniť revízne postupy v súlade s ustanovením § 164 a § 170 zákona o verejnom obstarávaní. Okruh dôvodov pre uplatnenie revíznych postupov ustanovuje v § 164 a § 170 zákona o verejnom obstarávaní. V §164 ods.5 zákona o verejnom obstarávaní je uvedené : Ak v §164 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní nie je ustanovené inak, žiadosť o nápravu proti podmienkam uvedeným: -v oznámení podľa odseku 1 písm. a) musí byť doručená do desiatich dní odo dňa uverejnenia oznámenia podľa odseku 1 písm. a) v európskom vestníku, - v dokumentoch podľa odseku 1 písm. b) v postupe zadávania nadlimitnej zákazky, nadlimitnej koncesie alebo v súťaži návrhov musí byť doručená najneskôr štyri pracovné dni pred uplynutím lehoty na predkladanie ponúk alebo návrhov za predpokladu, že tieto dokumenty neboli poskytnuté neskôr než 15 dní pred uplynutím lehoty na predkladanie ponúk alebo návrhov; ak boli poskytnuté neskôr, musí byť žiadosť o nápravu proti podmienkam v nich uvedeným doručená najneskôr do desiatich dní odo dňa poskytnutia týchto dokumentov,. Ďalšie podrobnosti sú špecifikované v §§ 164 - 170 zákona o verejnom obstarávaní.
Útvar, od ktorého možno získať informácie o postupe preskúmania
Úrad pre verejné obstarávanie
Vnútroštátne identifikačné číslo: 31797903
Ružová dolina 10, P.O.BOX 98, 82005 Bratislava

Slovensko
Kontaktná osoba: Úrad pre verejné obstarávanie
Telefón: +421 250264176 Fax: +421 250264219 Webové sídlo (internetová adresa)
Hlavná adresa(URL): http://www.uvo.gov.sk
DÁTUM ODOSLANIA TOHTO OZNÁMENIA:
2023-03-01T00:00:00


Podcasty pre zákazníkov tohto portálu

Plán obnovy očami Lívie Vašákovej

Plán obnovy je v ostatnom období jednou z veľmi diskutovaných tém. Ako ho možno podnikateľmi reálne využívať? Čo znamená pre orgány verejnej...

Verejné obstarávanie v roku 2024

Oblasť verejného obstarávania si vyžaduje osobitnú pozornosť. Od 31.3.2024 nastávajú ďalšie zmeny v problematike verejného obstarávania. Aké...

Webináre formou otázok a odpovedí pre zákazníkov tohto portálu

Momentálne nie je k dispozícii žiadny webinár otázok a odpovedí, čoskoro však budú vypísané nové.

PRAKTICKÉ INFORMÁCIE
Najbližšia daňová povinnosť
31.3.2024 - Daň z pridanej hodnoty
Kurzy mien 28.3.2024
1 EUR1,08 USD (-0)
1 EUR0,86 GBP (-0)
1 EUR4,31 PLN (-0)
1 EUR25,31 CZK (-0,01)
Ďalšie meny
Sadzby NBS
Platné od 20.9.2023
Jednodňové refinančné operácie 4,75 %
Hlavné refinančné operácie 4,50 %
Jednodňové sterilizačné operácie 4,00 %
viac
Cestovné náhrady

Stravné v SR od 1.10.2023

Opatrenie č. 368/2023 Z. z. o sumách stravného

5 - 12 hodín

7,80 €

12 - 18 hodín

11,60 €

nad 18 hodín

17,40 €

Stravné v SR od 1.6.2023

Opatrenie č. 171/2023 Z. z. o sumách stravného

5 - 12 hodín 7,30 €
12 - 18 hodín 10,90 €
nad 18 hodín 16,40 €

 

ostatné
EDITOVATEĽNÉ TLAČIVÁ
VESTNÍKY MINISTERSTIEV
PREDPOVEĎ POČASIA