dnes je 28.4.2024

Praktické informácie - Vestník verejného obstarávania
2022
PoUtStŠtPiSoNe
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
<júl  september>
HLAVIČKA FORMULÁRA
Evidenčné číslo (značka) oznámenia
2693/2022
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ
NÁZOV A ADRESY
Dopravný podnik mesta Košice, akciová spoločnosť
Vnútroštátne identifikačné číslo: 31701914
Bardejovská 6, 04329 Košice-Západ

Slovensko
Kontaktná osoba: Dopravný podnik mesta Košice, akciová spoločnosť
Telefón: +421 556407800
Email: vratislav.sindler@dpmk.sk
Webové sídlo (internetová adresa)
Hlavná adresa(URL): http://www.dpmk.sk
ODDIEL II: PREDMET
ROZSAH OBSTARÁVANIA
Názov
Referenčné číslo:
Druh zákazky
Stručný opis
Dodanie motorovej nafty podľa STN EN 590 v platnom znení triedy B, D, F. Motorová nafta musí spĺňať minimálne funkčné, prevádzkové a technické požiadavky v zmysle normy STN EN 590 v platnom znení a vyhlášky NR SR č. 228/2014 Ministerstva životného prostredia SR, ktorou sa ustanovujú požiadavky na kvalitu palív a vedenie prevádzkovej evidencie o palivách. Doprava nafty bude realizovaná v autocisternách vybavených prietokomermi ciachovanými štátnym metrologickým ústavom, so samostatným odvzdušňovaním a s automatickým zaznamenávaním výdajného množstva s následným vydaním dodacieho listu.
Celková hodnota obstarávania (bez DPH)
Najnižšia ponuka (ktorá sa zohľadňovala): 561 000,00
Najvyššia ponuka (ktorá sa zohľadňovala): 2 244 000,00
561 000,00 - 2 244 000,00
bez DPH
ODDIEL IV: POSTUP
OPIS
Druh postupu
Priame rokovacie konanie
Podmienka použitia priameho rokovacieho konania: zákazka na dodanie tovaru, na uskutočnenie stavebných prác alebo na poskytnutie služby sa zadáva z dôvodu mimoriadnej udalosti nespôsobenej verejným obstarávateľom, ktorú nemohol predvídať, a vzhľadom na vzniknutú časovú tieseň nemožno uskutočniť verejnú súťaž, užšiu súťaž ani rokovacie konanie so zverejnením
Odôvodnenie: DPMK 18.03.2022 vyhlásilo VO na nákup nafty s trvaním zmluvy na 4 roky. V procese VO bude pužitá elektronická aukcia a preto sa hodnotia všetci uchádzači. Po vyhodnotení ponúk, obstarávateľ vyhlásil elektronickú aukciu, voči ktorej jeden z uchádzačov podal žiadosť o nápravu. Predmetom žiadosti bolo zosúladenie vzorca na výpočet bodového hodnotenia uchádzačov uvedeného v súťažných podkladoch a vo výzve na elektronickú aukciu. Z dôvodu, že aukčný systém neumožňuje zadanie vlastného vzorca, obstarávateľ vykonal zmenu vzorca v súťažných podkladoch. Obstarávateľ pri vyhovení žiadosti o nápravu postupoval jediným možným spôsobom a v súlade so zákonom, nakoľko náprava spôsobom, ktorý požaduje uchádzač nie je z technických dôvodov možná. Prevádzkovateľ aukčného systému nastavil napevno univerzálny vzorec na výpočet bodov na základe zadaných hodnôt. Napriek rôznemu zápisu vzorca v SP a v systéme evoAukcie je výsledok prepočtu bodov stále rovnaký pri obidvoch vzorcoch (Pokračuje v VI.3)
ODDIEL V: ZADANIE ZÁKAZKY
ZADANIE ZÁKAZKY
Predpokladaný dátum uzatvorenia zmluvy
2022-08-24T00:00:00
Názov a adresa hospodárskeho subjektu
Zadajte, koľkokrát sa použije časť V.2.3: 1
T a M trans spedition, s.r.o.
Vnútroštátne identifikačné číslo: 34140425
545 , 93552 Šarovce

Slovensko
Kontaktná osoba: Array
Email: tamtrans@tamtrans.sk

Informácie o hodnote zákazky/časti (bez DPH)
Chcete uviesť pôvodnú predpokladanú celkovú hodnotu zákazky/časti: Nie
Najnižšia ponuka (ktorá sa brala do úvahy): 521 169,00
Najvyššia ponuka (ktorá sa brala do úvahy): 2 084 676,00
521 169,00 - 2 084 676,00
bez DPH
ODDIEL VI: DOPLNKOVÉ INFORMÁCIE
DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE
(matematicky rovnocenných) a nemá vplyv na výsledok, ktorým je výška zľavy ako jediného kritéria vyhodnotenia ponúk. Rozdielnosť vzorcov žiadnym spôsobom neovplyvní poradie uchádzačov. Napriek vykonanej náprave uchádzač podal námietku, čo považujeme za účelové konanie zo strany uchádzača. Obstarávateľ na základe podanej námietky dňa 29.07.2022 predložil svoje stanovisko a dokumentáciu na UVO. Lehota na preskúmanie je stanovená na 30 dní. Z uvedeného vyplýva, že samotným konaním uchádzača došlo k predĺženiu predmetného verejného obstarávania, ktoré nebolo do dnešného dňa úspešne ukončené. Počas prebiehajúcej verejnej súťaže nastala pre DPMK mimoriadna situácia, kedy platnosť Kúpnej zmluvy č. 476/2020 uzatvorenej medzi DPMK a TaM trans spedition s.r.o. skončila predčasne naplnením finančného limitu (termínovo mala skončiť 31.08.2022). Nafta sa objednávala v zmysle platnej zmluvy spravidla 2x za týždeň. Vzniknutá nepriaznivá situácia na trhu od februára 2022 v dôsledku vojenského konfliktu na Ukrajine spôsobila výrazné zvýšenie nákupných cien tovarov, čo ovplyvnilo aj rýchlejšie vyčerpanie finančného limitu oproti dohodnutému obdobiu. V prípade, že by nebolo došlo k okolnostiam vyššej moci vojne na Ukrajine a tým spôsobeným nárastom cien nafty, k ukončeniu zmluvy by došlo tak ako v predchádzajúcich rokoch, až uplynutím doby platnosti zmluvy k 31.08.2022. Pre DPMK tak nastala mimoriadna situácia, ktorú pred začatím vojny na Ukrajine nemohol predvídať. DPMK po zabezpečení dodávok nafty na základe prieskumu trhu v hodnote 288 000, - Eur má len jedinú zákonnú možnosť na zabezpečenie kontinuálnych dodávok nafty, a to použitie priameho rokovacieho konania podľa § 98 ZVO a to za splnenia podmienok v ňom stanovených. Použitie § 98 ods. 1 písm. c) ZVO zdôvodňuje obstarávateľ vznikom mimoriadnej situácie, za ktorú považuje predčasné vyčerpanie finančného limitu kúpnej zmluvy na nákup nafty z dôvodu nárastu cien v dôsledku vyššej moci vojenského konfliktu na Ukrajine a zároveň neopodstatnené prieťahy v prebiehajúcom verejnom obstarávaní zo strany uchádzača, pričom obstarávateľ vyhlásil VO v dostatočnom časovom predstihu pred ukončením zmluvy. Uvedené okolnosti obstarávateľ nemohol predvídať a po ich vzniku bol nútený okamžite reagovať tak, aby v čo najkratšom čase zabezpečil dodávky nafty pre potreby prevádzkovania MHD v Košiciach. Vzhľadom k tomu, že proces verejného obstarávania na nákup nafty formou verejnej súťaže stále prebieha, nie je objektívne možné uskutočniť iný postup VO s lehotami na predkladanie ponúk, vyhodnocovanie a ostatnými úkonmi VO vyžadujúcimi dlhšie časové obdobie. Vzniknutá časová tieseň na strane obstarávateľa je takého charakteru, že nie je priestor a čas na jednotlivé etapy, ktoré sú v procese VO typické a nevyhnutné. Pri takto vzniknutej mimoriadnej udalosti sa bezpodmienečne vyžaduje okamžite prijať mimoriadne rozhodnutia a následne uplatniť nevyhnutné opatrenia z dôvodu zachovania ochrany zdravia, života a bezpečnosti ľudí, prípadne z dôvodu zamedzenia vzniku ďalších škôd zapríčinených vznikom, resp. existenciou takejto mimoriadnej udalosti. Vzhľadom k tomu, že ZVO v súčasnosti neumožňuje iné postupy, považujeme priame rokovacie konanie za jediný možný spôsob zabezpečenia dodávok nafty tak, aby nedošlo k prerušeniu dodávok nafty pre riadne zabezpečenie chodu MHD, ktorej poskytovanie je základnou činnosťou DPMK, a.s. ako služby vo verejnom záujme. Zároveň je potrebné uviesť, že DPMK je subjektom hospodárskej mobilizácie podľa zákona č. 179/2011 Z.z. a má povinnosť poskytnúť svoje dopravné prostriedky na vykonanie opatrení hospodárskej mobilizácie v prípade krízových situácií. Ak by DPMK nezabezpečil do ukončenia verejnej súťaže kontinuálne dodávky nafty do vozidiel MHD došlo by k ohrozeniu verejného záujmu a porušeniu zmluvy o službách vo verejnom záujme medzi Mestom Košice ako objednávateľom a DPMK ako dopravcom a k vzniku škody v značnom rozsahu spôsobenej nezabezpečením prevádzky MHD v meste Košice.
DÁTUM ODOSLANIA TOHTO OZNÁMENIA
2022-08-19T00:00:00


Podcasty pre zákazníkov tohto portálu

Plán obnovy očami Lívie Vašákovej

Plán obnovy je v ostatnom období jednou z veľmi diskutovaných tém. Ako ho možno podnikateľmi reálne využívať? Čo znamená pre orgány verejnej...

Verejné obstarávanie v roku 2024

Oblasť verejného obstarávania si vyžaduje osobitnú pozornosť. Od 31.3.2024 nastávajú ďalšie zmeny v problematike verejného obstarávania. Aké...

Webináre formou otázok a odpovedí pre zákazníkov tohto portálu

Posledné novely zákona o verejnom obstarávaní

Lektor: Mgr. Ľubomír Kubička

Dátum: 29.4.2024

Čas konania: 14:00 - 15:00

Na tento webinár sa môžete zaregistrovať tu

Zmeny v zákone o verejnom obstarávaní

Lektor: JUDr. Marek Šmid, LLB.

Dátum: 14.6.2024

Čas konania: 11:00 - 12:00

Na tento webinár sa môžete zaregistrovať tu

Prihláste sa v prípade, že ste predplatiteľ portálu formou vyplnenia registračného formuláru.

Registrácia je záväzná!

Zoznam webinárov otázok a odpovedí a registračný formulár nájdete TU.

PRAKTICKÉ INFORMÁCIE
Najbližšia daňová povinnosť
30.4.2024 - Odvody

Ďalšie povinnosti pre tento deň...
Kurzy mien 26.4.2024
1 EUR1,07 USD (-0)
1 EUR0,86 GBP (-0)
1 EUR4,32 PLN (+0,01)
1 EUR25,16 CZK (+0,02)
Ďalšie meny
Sadzby NBS
Platné od 20.9.2023
Jednodňové refinančné operácie 4,75 %
Hlavné refinančné operácie 4,50 %
Jednodňové sterilizačné operácie 4,00 %
viac
Cestovné náhrady

Stravné v SR od 1.10.2023

Opatrenie č. 368/2023 Z. z. o sumách stravného

5 - 12 hodín

7,80 €

12 - 18 hodín

11,60 €

nad 18 hodín

17,40 €

Stravné v SR od 1.6.2023

Opatrenie č. 171/2023 Z. z. o sumách stravného

5 - 12 hodín 7,30 €
12 - 18 hodín 10,90 €
nad 18 hodín 16,40 €

 

ostatné
EDITOVATEĽNÉ TLAČIVÁ
VESTNÍKY MINISTERSTIEV
PREDPOVEĎ POČASIA